marți, 26 august 2014

Travel with me: Eforie Nord/Sud

   Hello girls!

   Joi ne-am întors de la mare şi de vineri sunt într-o continuă muncă. Aştept cu nerăbdare week-end-ul să mă odihnesc, că parcă nici n-am apucat să oftez după mult iubita mare că am şi început treaba. Şi pe voi v-am cam abandonat şi îmi pare tare rău, dar puţinele momente libere pe care le-am prins le-am folosit să mă relaxez departe de laptop.
   Dar astăzi am zis "Gata, trebuie să scriu despre zilele petrecute la mare", căci sincer îmi e dor tare să stau liniştită, să scriu postări şi să citesc blogurile mele preferate. În curând va veni şi vremea aceea...
   Să începem cu începutul... Am ales să plecăm vineri (15.08.2014, când se ştia că toată România merge la mare), pe la ora 03:00. Destinaţia era Eforie Nord, cazare nu aveam, dar am zis că e absolut imposibil să nu găsim noi ceva, măcar nişte bătrânei dornici să ne cazeze sau ceva. N-am luat în seama nici faptul că toţi oamenii care merg la mare folosesc aceeaşi autostradă cu două benzi pe sens şi, deşi nu am crezut că e posibil, am mers bară la bară kilometri buni. Rare au fost ocaziile când acul kilometrajului trecea de 60 km/h, aşa că am "reuşit" să ajungem în 8 ore din Braşov în Eforie Nord. Cel puţin, am reuşit să vedem răsăritul, în toată splendoarea lui...



   Ajunşi în staţiune, ne-am întâlnit cu prietenii noştri şi am început goana după cazare. Nu s-a exagerat deloc la ştiri, litoralul chiar a fost PLIN în acel week-end. Pur şi simplu nu am găsit deloc cazare în toată staţiunea. Rectific, am găsit undeva pe lângă plajă, dar era doar o cameră şi mai cerea şi 300 lei pe noapte. Really? Am plătit în Bulgaria un pic mai mult de atât pe noapte cu all inclusive, nu în Eforie la o pensiune. În niciun caz nu am fi dat atâţia bani, aşa că ne-am urcat în maşină şi am plecat în Eforie Sud. 
   După vreo jumătate de oră de stat pe străzi, am găsit o casă cu trei camere în care ne-am cazat, asta fiind pe la ora 15, când deja eram obosiţi şi abia aşteptam să vedem şi noi plaja. Vă dau un sfat cu ocazia asta: cazarea la particular nu e prea ok. Nu ştii peste cel fel de gazdă dai şi decât să fie o persoană complicată cum am prins noi, mai bine stai la o pensiune unde nu te deranjează nimeni. 

   Bineînţeles că imediat ce am scos bagajele din maşină, am fugit pe plajă. Soarele nu mai ardea aşa tare, aşa că era momentul perfect să facem o baie în mare, să uităm de stres şi oboseală. Seara ne-am întors pentru scurt timp în Nord, la Lidl pentru ceva cumpărături.

   Vremea a fost frumoasă vineri şi sâmbătă dimineaţa, dar după prânz au început să se adune norii şi a plouat un pic. Spre seară s-a înseninat, aşa că am plecat cu autobuzul spre Eforie Nord. Ne-am plimbat mult prin staţiune, care este mult mai animată decât Sudul. Din păcate singura poză din seara aceea este cea cu brăţările noastre fosforescente.


   Drumul de întoarcere a fost cu multe peripeţii, deoarece autobuzul nu mai circula aşa că am venit pe jos. Gazda ne-a asigurat la plecare că facem "vreo jumătate de oră, e o plimbare frumoasă". Da, sigur. Noi am făcut o oră şi un sfert, în jurul nostru fulgera din toate direcţiile, iar pe drum era aproape beznă. La un moment dat, aleea de pe marginea străzii intra în nişte tufişuri înalte şi super întunecate şi a trebuit să ne deplasăm pe carosabil cu lanternele de la telefon aprinse drept semnalizare. Deh, aşa e dacă te iei după unul şi altul. Cred că mai bine făceam drumul pe plajă... Singura parte bună a fost că ploaia a început abia după ce am ajuns acasă; ar fi fost groaznic să ne prindă pe drum, era tot ce lipsea!

   Duminica am început-o cu vreme cam urâtă, a fost înnorat şi adia un vânt rece aşa că am renunţat la ideea de plajă şi am ieşit la o plimbare pe faleză...





   Şi dacă soare nu e, măcar să mâncăm îngheţată bună.

   Următoarele zile au fost calde şi am putut să ne bucurăm de soare şi de apa mării. Am mai prins şi puţin bronz şi am mai vizitat încă o dată Eforie Nord, cu acelaşi regret că nu am putut găsi cazare acolo.




   Marţi seara am ieşit la un cocktail la o terasă din centrul staţiunii. Deşi erau destule terase şi magazine, toate închideau destul de repede şi atmosfera se strica mult mai repede ca în Nord. Pe lângă asta, preţurile erau puţin mai mari ca în Nord, atât la mâncare cât şi la suveniruri.


   În penultima zi ne-am trezit la 5:30 să vedem răsăritul de pe plajă. Ne-am îmbrăcat bine pentru că dimineaţa era destul de rece şi am pus tot ce ne trebuie în geantă pentru a rămâne pe plajă până pe la prânz. Răsăritul la malul mării are mereu ceva special, romantic, care îmi place la nebunie!




   Tot în acea zi am mâncat pentru prima oară Best cu mascarpone şi fructe de pădure, care e absolut delicioasă! V-o recomand cu drag!


   Drumul spre casă nu a semănat deloc cu cel spre mare; autostrada era liberă, am circulat bine şi am ajuns în vreo 5 ore, cu câteva opriri. Am reuşit, cu ocazia asta, să găsesc şi eu Arizona Tea, într-o benzinărie OMV şi am gustat varianta Blueberry White Tea. Bun bun!


   Per ansamblu, ne-am simţit bine, în ciuda tuturor lucrurilor mai puţin bune de la început: aglomeraţia, stresul cu cazarea... Dacă ar fi să aleg din nou litoralul românesc aş face-o doar pentru câteva zile, şi doar cu rezervare făcută din timp. 
   Sper că aţi avut răbdare să citiţi lunga mea poveste şi, mai ales, că v-a făcut plăcere!

Vă pup!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Feel free to give me feedback!