luni, 10 iunie 2013

Motivaţional (bac & sesiune)

   Hello girls!

   Dat fiind faptul că multe dintre noi suntem prinse cu diverse examene în perioada aceasta, m-am gândit la un articol motivaţional. Pentru că, să fim serioşi, merităm din plin să ne amintim pentru ce luptăm, să ne susţinem şi să ne încurajăm reciproc. În plus, aş vrea să vă spun cum învăţ eu şi poate îmi împărtăşiţi şi voi ideile voastre pentru învăţare rapidă & eficientă.


   
   Acestea sunt citatele motivaţionale pe care le-am găsit şi care mi-au plăcut în mod deosebit. Sper să vă ajute şi pe voi într-un fel. Eu m-am găndit să-mi lipesc câteva din aceste imagini în faţa biroului, să-mi amintesc mereu că POT şi că totul va trece cu bine. Ce ziceţi?

   Iar acum, să vă spun cum învăţ eu. Încep tot timpul prin a-mi asigura un spaţiu ordonat în care să învăţ. Dacă e dezordine pe birou îmi "stă pe creier", aşa că trebuie să pun totul în ordine şi apoi mă apuc. 
  •    Teorie
    Când vine vorba de învăţat teorie (altfel spus, "tocit") trebuie să fie linişte. Mă asigur întâi că nu există sunete enervante în jurul meu. Apoi iau markerele de tip highlighter şi evidenţiez ideile principale, cuvintele cheie. Mă ajută mult să reţin detaliile. Le reţin şi vizual, îmi aduc aminte exact cu ce culoare era evidenţiat şi unde se afla în pagină. La mine funcţionează.
  • Exerciţii
   Când vine vorba de învăţat prin exerciţiu, cum e la mate sau la info, regulile mele sunt diferite. Îmi place să ascult muzică: muzica mea favorită, la un volum decent (nici în surdină, nici să dărâme pereţii). Nu ştiu să explic cum se poate, dar ideea e că mă descurc mult mai bine cu muzică. Recunosc că îmi place să lucrez la aceste două materii, iar asta contribuie mult la progres :) Totuşi, când lucrurile devin complicate şi obositoare, încep să mă plictisesc şi atunci intervin citatele motivaţionale; îmi spun în minte că trebuie să lucrez, să mă descurc cât mai bine etc.

   Şi, după atâta învăţat, să nu uităm de odihnă şi relaxare. În seara dinaintea examenului am grijă să mă culc devreme, să nu mă trezesc obosită. Şi cred că ritualul de aici ne poate fi foarte util pentru a ne relaxa şi a ne încărca cu energie pozitivă. Contează FOARTE mult cum mergi la examen. Fii încrezătoare în forţele proprii şi în cunoştinţele pe care le-ai acumulat şi gândeşte pozitiv. It sure helps a lot!

   Cam asta fac eu când învăţ, dragilor... E rândul vostru să vă împărtăşiţi micile secrete. Abia aştept să vă citesc răspunsurile!

Pupici!

12 comentarii:

  1. Cat am invatat pentru primul examen din sesiune am tot ascultat muzica de pian :X. Am gasit pe youtube gen study music si mi-am ales de acolo ce vreau sa ascult :D. Nu stiu cat de mult m-a ajutat dar ma relaxeaza si ma tine totusi mai treaza cand invat teoria :)).

    RăspundețiȘtergere
  2. si pe mine maajuta subliniatul, tin minte exact pe pagina unde era ideea sau cuvantul. bafta in continuare :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulţumesc! La fel îţi urez şi ţie, în tot ce îţi propui! :*

      Ștergere
  3. Ce mi-a placut articolul!:) E altfel ca pana acum:) Felicitari!Si mult spor

    RăspundețiȘtergere
  4. Muzica si eu ascult cand vine vorba de programare sau orice tine de calcultor, insa uit pentru examenul ce-l am joi linistea ma ajuta plus recitatul la ce invat cu voce tare ;))

    RăspundețiȘtergere
  5. O sa urme un lucru pe care l-ai enumerat: ORDINE PE BIROU! la mine nu prea mai exista de cateva zile :"> keep on writing!(macar putin:">)
    -Cosmi:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici la mine şi îmi stă pe cap. Trebuie să fac ordine. And I'll try, dear! :*

      Ștergere
  6. De obicei mă gândeasc cât de groaznic ar fi dacă nu aş obţine rezultatele dorite. Mă apucă panica, mă motivează şi îmi dă chef de lucru!
    :* see you these days, my dear!

    RăspundețiȘtergere

Feel free to give me feedback!